الی فونیکس

بهترین روش های آموزش آنلاین انگلیسی

برای پسر یا دختر خوب است که مهارت های خود را از سنین پایین به ویژه در زبان انگلیسی تقویت کند، وقتی از دبیرستان فارغ التحصیل شود در حالی که به زبان انگلیسی مسلط است، شانس بیشتری در تحصیلات دانشگاهی خود خواهد داشت. ممکن است برای یکی از کشورهای پیشرفته که انگلیسی صحبت می کنند، بورس تحصیلی دریافت کنند، یا حتی حداقل؛ او می تواند در کشور خودش کلی موقعیت شغلی عالی برای خودش ایجاد کند. آموزش زبان انگلیسی برای کودکان به لطف اینترنت، اپلیکیشن های موبایل و شبکه های اجتماعی کودک می تواند زبان انگلیسی را از خانه با دوره آموزش زبان انگلیسی یاد بگیرد و سطح خود را در آن ارتقا دهد، وب سایت ها و اپلیکیشن های رایگان و مفید زیادی در این زمینه وجود دارد که نیاز به نظارت و پیگیری والدین دارد.

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان ممکن است کودکان درک نکنند که چرا والدین علاقه مند به یادگیری زبان دوم برای آنها هستند، اما دلایل زیادی وجود دارد که به این سوال پاسخ می دهد، بسیاری از طرفین ممکن است علاقه مند به آموزش زبان انگلیسی به کودکان خردسال خود باشند، به عنوان مثال، این می تواند به عادت کردن کودک به یک محیط آموزشی سرگرم کننده و مثبت کمک کند، که پایه ای قوی برای موفقیت در دوره های پیشرفته تر در زندگی تحصیلی برای کودکان فراهم می کند. بنابراین تأثیر این امر نه تنها برای حال بلکه برای آینده نیز هست.

دلایل آموزش زبان انگلیسی به کودکان

1- یادگیری در کودکی آسان است

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان اگر کودک از سنین پایین شروع به یادگیری زبان انگلیسی کند، زبان جدید را به ساده ترین روش یاد می گیرد. در سنین یک تا چهار سالگی، کودکان ارتباطات عصبی زیادی دارند، در این دوره از شکل گیری مغز، مغز مانند یک اسفنج عمل می کند و حجم عظیمی از اطلاعات و دانش را به سرعت و به راحتی جذب می کند و این سن بهترین زمان  برای آموزش تحریک زبان به کودک است.

2- برای سلامت روان آنها مفید است

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان از سنین پایین تاثیر باورنکردنی بر رشد ذهنی کودک دارد، او توانایی تمرکز بالاتری پیدا می‌کند و برای حل مشکلات انعطاف‌پذیرتر و واکنش‌پذیرتر می‌شود، یکی دیگر از ویژگی‌های جالب این است که کودک قادر خواهد بود چندین کار را به نحو احسن انجام دهد و این توانایی او را در به خاطر سپردن بهبود می بخشد. او به اطلاعات جدید توجه بیشتری می کند و علاوه بر این، می تواند به سرعت مفاهیم مختلف را به هم متصل کند.

3- رشد فکری آنها را افزایش می دهد

با یادگیری زبان انگلیسی از دوران کودکی، کودک می تواند به فرهنگ های مختلف دسترسی پیدا کند و این برای رشد تحصیلی و فکری او و نه تنها در سطح تحصیلی ارزش زیادی دارد.

با یادگیری یک زبان یا یک فرهنگ متفاوت، او قادر خواهد بود ذهنیت خود را برای باز بودن بیشتر توسعه دهد که تأثیر مثبتی بر روابط شخصی آینده او با دیگران دارد.

از چه زمانی کودک می تواند یک زبان خارجی بیاموزد؟

آیا می دانید بهترین زمان برای شروع آموزش زبان انگلیسی برای کودکان چه زمانی است؟ پاسخ به این سوال توسط تحقیقات دانشمندانی ارائه شده است که نشان می دهد تقریباً 50 درصد از توانایی های یادگیری تا سن 4 سالگی در مغز ما رشد می کند. در این دوره مسیرهای عصبی اصلی در مغز کودک شکل می گیرد که در سال های بعد توانایی ما را در کسب دانش مشخص می کند. اگر بخواهیم از پتانسیل طبیعی کودک برای یادگیری استفاده کنیم، می توانیم با خیال راحت زبان را از سنین پایین شروع کنیم. باید به خاطر داشت که کودک در اولین مراحل زندگی خود حتی از یادگیری یک «زبان خارجی» آگاه نیست. این یک زبان طبیعی برای او است که به عنوان ابزار ارتباطی اصلی او عمل می کند.

هر چه کودک نوپا زودتر شروع به یادگیری زبان انگلیسی کند، این زبان برای او طبیعی تر خواهد بود. بنابراین والدین باید شرایطی را فراهم کنند تا کودک با یک زبان خارجی آشنا شود. و حتی اگر کودک ما علاقه زیادی به یادگیری نشان ندهد، در اولین دوره زندگی کودک، والدین می توانند کلمات و عبارات را به صورت قاچاق وارد ارتباطات روزمره کنند که به لطف آن کودک بدون تلاش زیاد آنها را به خاطر می آورد.

روش های آموزش زبان انگلیسی به کودکان

مدارس زبان و موسسات آموزشی والدین را با تکنیک های مختلف به یادگیری زبان انگلیسی تشویق می کنند. با وجود این واقعیت که زبان انگلیسی در برنامه درسی اصلی مدرسه راهنمایی گنجانده شده است، بسیاری از والدین تصمیم می گیرند فرزندان خود را به کلاس های اضافی در یک آموزشگاه زبان انگلیسی بفرستند. قبل از اینکه فرزندانمان را به کلاس بفرستیم، بیایید روش های تدریس مناسب را انتخاب کنیم.

1. داستان ها را به زبان انگلیسی بخوانید

ما قبلاً اهمیت خواندن کتاب های انگلیسی برای بهبود مهارت های شنیداری و گسترش دایره لغات خود را به اشتراک گذاشته ایم. همچنین جالب است که برای فرزندتان داستان بخوانید یا بسته به سن او اجازه دهید فرزندتان خودش آنها را بخواند. به این ترتیب گوش او به راحتی به زبان انگلیسی عادت می کند و با توجه به سطح خواندن، درک شنیداری یا نوشتاری او بهبود می یابد. و کلمات جدید را نیز یاد بگیرید.

چند دسته از کتاب هایی که به زبان انگلیسی وجود دارد و پیشنهاد می شود به آنها توجه کنید :

  • کتاب‌هایی با سی‌ دی صوتی، ابزاری مخصوصاً برای عادت دادن فرزندتان به لهجه افراد بومی انگلیسی زبان.
  • کتاب‌هایی که انگلیسی و فارسی را با هم ترکیب می‌کنند: به طور کلی، اینها داستان‌های قابل درک، با تصاویر و بدون زیرنویس، اما با دیالوگ‌هایی بین شخصیت‌ها هستند که به دو زبان انگلیسی و فارسی نوشته شده‌اند. به این ترتیب کودک شما می تواند صحنه را به یک زبان و همچنین به زبان دیگر تصور کند.
  • کتاب های یادگیری واژگان: یک کلمه و تعریف آن در تصاویر.

مهم ترین نکته این است که کتابی را انتخاب کنید که متناسب با سن و سطح زبان کودک باشد و کودک شما را مورد توجه قرار دهد. شما باید آنها را برای یادگیری انگیزه دهید، آنها را با ابزارهای سرگرم کننده و سرگرم کننده آشنا کنید تا یادگیری را تا حد ممکن طبیعی کنید.

2. تماشای کارتون به زبان انگلیسی

پس از شنیدن و خواندن، می توانید تماشای سریال های کارتونی انگلیسی یا دو زبانه را نیز به کودک خود پیشنهاد دهید. اتفاقاً در بسیاری از کشور ها کودکان اینگونه با انگلیسی آشنا می شوند: در این کشور ها محتوای دوبله شده در تلویزیون بسیار کم است، بنابراین بیشتر آن به زبان اصلی پخش می شود. و تاثیر بسیار زیادی در یادگیری کودکان به زبان انگلیسی دارد.

اصل یادگیری مانند زمانی است که به شما توصیه می کنیم فیلم ها را به زبان انگلیسی تماشا کنید، ابتدا با زیرنویس و سپس بدون آن، عمدتاً برای بهبود درک شنیداری و گسترش دایره لغات خود.

3. آهنگ ها و ابیات

در مقابل کودک با او آهنگ بخوانید و جملات را انگلیسی بخوانید – این یک راه آسان و دلپذیر برای تکرار عبارات طبیعی و خود به خود انگلیسی است. جدا از اینکه اجرای اشعار و آهنگ های کودکانه بسیار سرگرم کننده است، کودکان به طور نامحسوس لهجه ها، ریتم و لحن معمولی برای زبان انگلیسی را تمرین می کنند.

پس از چندین بار شنیدن آهنگ، کودکان خودشان شروع به زمزمه کردن یا خواندن آن می کنند. آنها حتی با کمک برخی ابزارهای بصری مانند انیمیشن یا عروسک آن را بهتر درک خواهند کرد.

4. از تکنولوژی استفاده کنید

نرم افزارهای کاربردی ابزاری جالب، جذاب و تعاملی هستند که می توانند مکمل یادگیری زبان انگلیسی برای افراد در هر سنی باشند. از طریق اپلیکیشن های نصب شده بر روی موبایل یا تبلت، کودکان می توانند کلمات، شمارش و یادگیری آوایی را تمرین کنند، به داستان ها با امکان کنش های تعاملی گوش دهند و بازی کنند. این فعالیت ها را با در نظر گرفتن علایق کودک به موضوعات دروس پیوند دهید تا با اشتیاق یاد بگیرند.

گزیده‌های کوتاهی از کارتون‌ها و برنامه‌های مورد علاقه کودک را به زبان انگلیسی تماشا و گوش دهید – این یک راه آسان برای ایجاد یک محیط زبانی در خانه است که دانش‌آموزان جوان می‌توانند انگلیسی را از آن “جذب” کنند. به این ترتیب کودکان این فرصت را پیدا می کنند که با یک فیلم آشنا به تلفظ لغات و اصطلاحات جدید و آشنا گوش دهند.

5. کلمات و عبارات

هنگام آموزش زبان انگلیسی به کودکان در خانه، سعی کنید موضوعاتی را انتخاب کنید که مورد علاقه او هستند و بر کلمات و عباراتی که در زبان مادری برای او آشنا هستند تاکید کنید. به عنوان مثال، می توانید با برخی از موضوعات زیر شروع کنید:

  • غذا و نوشیدنی
  • اسباب بازی
  • اعداد از 1 تا 10، از 10 تا 20 و غیره
  • رنگ ها
  • لباس ها
  • حیوانات (حیوانات مزرعه، حیوانات وحشی، حیوانات خانگی)
  • صفت های ساده: حالات عاطفی، دما، اندازه و غیره.

به یاد داشته باشید که کودکان مختلف علایق متفاوتی دارند! ممکن است کودک شما علاقه مند به یادگیری لغات انگلیسی مربوط به اسپایدر من یا لگو باشد. اگر از علایق خاص او استفاده کنید، یادگیری را سرگرم کننده خواهید کرد و این به پیشرفت او کمک زیادی می کند!

هنگام آموزش زبان انگلیسی به کودکان به چه نکاتی باید دقت کنم؟

آموزش زبان انگلیسی برای کودکان راه و روش های گوناگون و متنوعی وجود دارد که در مطالب بالا خدمت شما گفته ایم. اما یادگیری این آموزش ها باید با رعایت نکاتی باشد که آموزش راحت تر و بهتر شود. مخصوصا برای کودکان که یادگیری آنها بسیار تفاوت دارد افراد بالغ. در ادامه نکات هایی که باید به آنها دقت کنید را خدمت شما گفته ایم.

1- محیطی ایجاد کنید که کودکان بتوانند از زبان انگلیسی لذت ببرند

معمولاً کودکان خردسال از آنچه برای اولین بار تجربه می کنند متعجب یا خجالتی می شوند. حتی اگر به محیط عادت کنید و درس بخوانید، ممکن است فرزندتان بگوید: «نمی‌خواهم به سراغ درس بروم.»

دلیل اینکه بچه‌ها نمی‌خواهند درس بخوانند ممکن است این باشد که از آن لذت نمی‌برند یا اینکه آن را دوست ندارند، زیرا سرگرم کننده نیست. می توان گفت که بچه ها فقط به این دلیل که احساس «چون سرگرم کننده است» و «چون دوست دارند» درس های خود را ادامه می دهند.

هنگام آموزش زبان انگلیسی به کودکان، چه درسی باشد و چه در خانه، نکته این است که آیا می توانید این احساس را داشته باشید که زمانی را که با معلمان، پدرها و مادران خود می گذرانید دوست دارید یا خیر.

معلمان، پدران و مادرانی که انگلیسی تدریس می کنند باید از زمان با هم لذت ببرند و مراقب باشند که آیا فرزندانشان مایل به شرکت در درس هستند یا خیر.

2- فراهم کردن محیطی که بتوانید زبان انگلیسی را تجربه کنید

آموزش زبان انگلیسی در محیطی غیر انگلیسی بسیار دشوار است. اگر محیطی ایجاد کنید که بتوانید از زبان انگلیسی خارج از زمان تدریس استفاده کنید، فرصت های بیشتری برای ارتباط با زبان انگلیسی و بهبود مهارت های زبان انگلیسی خود خواهید داشت.

برای ایجاد محیطی که بتوانید از زبان انگلیسی استفاده کنید، لطفاً «1_ ابزارهای مرتبط با انگلیسی 2_ افراد انگلیسی زبان و 3_ مکان های انگلیسی زبان را آماده کنید.

(1) “ابزارها” مواد آموزشی و برنامه های تلویزیونی دی وی دی انگلیسی، کتاب های تصویری

(2) “همکاران” معلمان مدرسه زبان انگلیسی هستند

(3) “مکان ها” برای تنظیم وقت فقط انگلیسی در خانه و تابستان است. راه هایی برای شرکت در اردوهای خارج از کشور و آموزش زبان انگلیسی وجود دارد.

همچنین راه های زیادی برای ارتباط با زبان انگلیسی بدون هزینه وجود دارد، مانند امانت گرفتن یک کتاب خارجی در کتابخانه یا تماشای یک برنامه تلویزیونی با صدای فرعی انگلیسی.

 آموزش به کودکان به ترتیب « لیسنینگ»، «مکالمه»، «ریدینگ» و «رایتینگ» است.

هنگام آموزش زبان انگلیسی برای کودکان، ابتدا به آهنگ های انگلیسی گوش دهید یا بخوانید تا آنها را با صداها آشنا کنید. با گوش دادن زیاد به زبان انگلیسی احساس ناراحتی از زبان انگلیسی نخواهید داشت و آموزش مکالمه انگلیسی آسانتر می شود. بیایید با خواندن آهنگ های انگلیسی همراه با موسیقی و تماشای دی وی دی انگلیسی با هم لذت ببریم.

شما می توانید در خانه “گوش دهید”، اما “صحبت کردن” برای برقراری ارتباط با افراد دیگری غیر از خانواده توصیه می شود. می توانید به مدرسه بروید یا از مکالمه آنلاین انگلیسی استفاده کنید. داشتن فرصت های زیادی برای تعامل با افراد بومی، مهارت های شنیداری شما را نیز بهبود می بخشد. مهم نیست که زمان کوتاهی دارید، مثلا یک یا دو بار در هفته، بنابراین محیطی ایجاد کنید که بتوانید برای مدت طولانی به طور منظم ادامه دهید.

همانطور که کودک شما به صداهای انگلیسی عادت می کند، سعی کنید کلمات را یاد بگیرید. توانایی خواندن کلمات به شما کمک می کند تا زبان انگلیسی را که یاد گرفته اید بسازید.

مطالب آموزشی زیادی برای آموزش لغات وجود دارد، اما بگذارید بچه های کوچک با استفاده از کتاب های مصور و کتاب های رنگ آمیزی الفبا را یاد بگیرند تا بتوانند با خوشحالی یاد بگیرند. همچنین می توانید با استفاده از کارت هایی با تصاویری که کلمات و معانی آنها را نشان می دهد، کلمات را به سرعت یاد بگیرید. اگر از دی وی دی به خوبی استفاده کنید، می توانید کلمات و فیلم ها را با چشم خود «ببینید» و همزمان به صداها با گوش «گوش» کنید تا کودک شما زبان انگلیسی را بیشتر و بیشتر جذب کند.

نوشتن” انگلیسی برای کودکان دشوار است، بنابراین آنها را تشویق کنید که به جای نوشتن درست، طوری تمرین کنند که گویی در حال بازی یا نقاشی هستند. برای نوشتن کلمات انگلیسی نیز مواد مته ای وجود دارد، اما سعی کنید روی یک کاغذ بزرگ با مداد رنگی، رنگ و مداد رنگی بنویسید یا از تخته وایت برد بزرگ بنویسید تا کودکتان از آن خسته نشود.

چرا یک کودک زبان انگلیسی را خیلی زود یاد می گیرد

یک کودک می تواند زبان انگلیسی را بسیار سریع فرا بگیرد، زیرا یادگیری با هیچ چیز منفی همراه نیست. برای هر کودک نوپا، یادگیری یک زبان خارجی می تواند سرگرم کننده باشد. کودک هنگام اشتباه احساس خجالت نمی کند، بنابراین مدام تلاش می کند. او تلاش می کند، تکرار می کند و به یاد می آورد. زمان را برای فعالیت های غیر ضروری تلف نمی کند. او به دنبال انگیزه درونی برای یادگیری نیست. او برنامه ای برای مطالعه ندارد و مجبور نیست برای آن آماده شود. کودک تازه در حال یادگیری است. تمرکز او بر علم همراه با یادگیری به دانش جدید، کنجکاوی در مورد جهان و نگرش مثبت، تضمین موفقیت است.

اشتراک گذاری در :

دیدگاهتان را بنویسید

کتاب الی فونیکس اکتیویتی Elly Phonics Activity Book 1 +CD

170.000 تومان

کتاب الی فونیکس اکتیویتی Elly Phonics Activity Book 2 +CD

170.000 تومان

کتاب الی فونیکس اکتیویتی Elly Phonics Activity Book 3 +CD

170.000 تومان

الی فونیکس 4

کتاب الی فونیکس اکتیویتی Elly Phonics Activity Book 4 +CD

170.000 تومان

الی فونیکس5

کتاب الی فونیکس اکتیویتی Elly Phonics Activity Book 5 +CD

170.000 تومان

الی فونیکس6

کتاب الی فونیکس اکتیویتی Elly Phonics Activity Book 6 +CD

170.000 تومان